De Broodfabriek geeft op verschillende manieren bekendheid aan de Internationale Mineralenbeurs:

Online marketing

Geïnteresseerden kunnen op de hoogte blijven van de Internationale Mineralenbeurs via onze eigen social mediakanalen.

Zo is dit evenement te volgen om de eigen Facebookpagina en die van De Broodfabriek. Wij vinden het belangrijk om de conversatie met de bezoeker en standhouder aan te gaan. Het moet eenvoudig zijn ons te vinden en contact te leggen.  Vandaar dat we dan ook via dit kanaal goed bereikbaar zijn.

Daarnaast  verstuurt de organisatie persberichten naar doelgroep gerichte media. Zo zorgen wij voor redactionele aandacht via (zoals eerder aangegeven) kranten, tijdschriften, websites en radiostations.

Door de jaren heen heeft De Broodfabriek een groot mailingbestand opgebouwd. Dit bestand groeit nog dagelijks, daar geïnteresseerden zich via deze website kunnen aanmelden op de nieuwsbrief. Potentiële bezoekers ontvangen gedurende de weken voor de beurs verschillende nieuwsbrieven over de Handwerkdagen en over De Broodfabriek in het algemeen.

Traditionele marketingkanalen

Voor iedere editie van de Internationale Mineralenbeurs wordt geadverteerd  in diverse huis-aan-huis kranten in de regio haaglanden (oplage 1.200.000) ‘De Posthoorn, Haagmedia, Dichtbij en Haags Nieuwsblad.

Driehoeksborden, flyers en posters

De Broodfabriek reserveert driehoeksborden en verspreid actief full-coulor flyers en posters om de Handwerkdagen bij de doelgroep bekend te maken. Denk hierbij aan:

 Driehoeksborden in de regio; o.a. Rijswijk, Den Haag, Delft en Zoetermeer
 A5 flyers Handwerkdagen
 Opname in A5 seizoensagenda van De Broodfabriek
De driehoeksborden worden in de week voor het evenement geplaatst in de nabije omgeving. De A5 flyers worden verspreid via standhouders, op geschikte evenementen, in De Broodfabriek zelf en bij verschillende VVV kantoren in de regio.